Po kilkuletniej przerwie organizujemy ponownie konferencję o tematyce związanej z motoryzacją. W jej trakcie zaprezentowane zostaną zagadnienia wykorzystania narzędzi firmy MathWorks w projektowaniu nowoczesnych pojazdów elektrycznych i systemów autonomicznych. Omówiona zostanie metodologia pracy przy tworzeniu i testowaniu systemów autonomicznych oraz wykorzystanie sztucznej inteligencji do rozwiązania niektórych z napotykanych problemów, jak procesowanie danych zbieranych z czujników pojazdu. Warsztaty organizowane w drugim dniu konferencji przybliżą wykorzystanie narzędzi MATLAB/Simulink w projektowaniu i sterowaniu mechanizmami. Zapraszamy osoby zainteresowane tą tematyką do uczestnictwa.
Konferencja jest zorganizowana w formule on-line. Aby wziąć w niej udział, należy się zarejestrować:
PROGRAM |
|
29 listopada 2021 (poniedziałek) |
|
10.00-11.30 | Projektowanie i testowanie systemów ADAS/AD z wykorzystaniem narzędzi firmy MathWorks Mateusz Łabęcki – Inżynier Aplikacji, ONT |
11.30-12.30 | Using AI in sensors data processing (in English) Giuseppe Ridinò – Application Engineer, MathWorks |
12.30-13.30 | Wykorzystanie modeli zredukowanych przy tworzeniu studiów wykonalności dla autobusów z napędem elektrycznym Bartosz Górecki i Michał Kurzynka – QuickerSim Michał Sierszyński – AGH w Krakowie, Solaris Bus & Coach sp. z o.o. Dariusz Adamczyk – Solaris Bus & Coach sp. z o.o. |
30 listopada 2021 (wtorek) |
|
10.00-13.00 | Warsztaty (MasterClass) – Wykorzystanie pakietu oprogramowania MATLAB/Simulink z przybornikami Simscape oraz Simscape Multibody do modelowania i symulacji ruchu wieloczłonowych układów mechanicznych w przestrzeni trójwymiarowej Andrzej Tutaj – Konsultant ONT |
Uwaga: Po rejestracji otrzymają Państwo mailowo linki niezbędne do prawidłowego dołączenia do konferencji. Jeśli wiadomości nie będzie w Państwa skrzynce odbiorczej, prosimy o:
- sprawdzenie folderu SPAM w skrzynce mailowej,
- skontaktowanie się z organizatorem.
Pytania prosimy przesyłać na adres: mktg@ont.com.pl
ABSTRAKTY i PRELEGENCI
Projektowanie i testowanie systemów ADAS/AD z wykorzystaniem narzędzi firmy MathWorks
Prezentacja stanowi wprowadzenie do tematyki systemów autonomicznych w pojazdach na podstawie narzędzi firmy MathWorks. Przedstawiona zostanie metodologia pracy oraz podstawowe narzędzia wykorzystywane przez wiodące koncerny z całego świata. Omówione zostanie także zastosowanie środowiska 3D, które pozwala na redukcję czasu i detekcję błędów już na wczesnym etapie projektowania i symulacji algorytmów.
Mateusz Łabęcki pracuje jako Inżynier Aplikacji w firmie Oprogramowanie Naukowo-Techniczne. Na co dzień zajmuje się zagadnieniami związanymi z wykorzystaniem narzędzi MathWorks w zakresie analizy i przetwarzania sygnałów oraz współpracą oprogramowania MATLAB i Simulink z zewnętrznymi platformami sprzętowymi. Posiada wiedzę produktową w zakresie narzędzi dedykowanych systemom autonomicznym w pojazdach. Ukończył Automatykę i Robotykę na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
Using AI in sensors data processing
ADAS and autonomous driving systems are redefining the automotive industry and changing all aspects of transportation, from daily commutes to long-haul trucking. However, autonomous vehicles encounter a huge variety of driving scenarios, and the driving tasks are very complex. This talk will provide an overview of automated driving systems, common challenges in developing and testing them, and how AI are helping address these challenges.
Giuseppe Ridinò earned a M.S. degree in Electronics Engineering from the Polytechnic of Turin in 1997, and has studies experiences in the UPC (Barcelona, Spain) and the GhK (Kassel, Germany). He has worked many years as consultant and software engineer, gaining experiences in a broad range of industries and technological environments, mainly about modelling and simulations using MATLAB and Simulink. In 2014 he joined MathWorks, and now is Senior Application Engineer with a focus on signal and image processing, communication systems, computer vision, autonomous systems, and C/C++ and HDL code generation.
Wykorzystanie modeli zredukowanych przy tworzeniu studiów wykonalności dla autobusów z napędem elektrycznym
W ramach prezentacji przedstawione zostanie zapotrzebowanie na obliczenia inżynierskie wykonywane w środowisku MathWorks dla autobusów z napędem elektrycznym. Zaprezentowane zostanie rozwiązanie wypracowane wspólnie przez firmy QuickerSim oraz Solaris Bus & Coach. Podejście na na celu zastosowanie zredukowanych modeli zachowania termicznego komponentów autobusów z napędem elektrycznym. Rozwiązanie umożliwia przeprowadzanie szybkich obliczeń inżynierskich pozwalających na uzyskanie dokładności zbliżonych do konwencjonalnych obliczeń CFD. Przedstawione zostaną również dalsze możliwości oprogramowania dającego możliwość wykonywania szybkich symulacji zachowań napędu pojazdu.
Bartosz Górecki – ukończył na Politechnice Warszawskiej doktorat z zakresu obliczeniowej mechaniki płynów, od 2015 roku tworzy i rozwija QuickerSim – firmę, która zajmuje się wykonywaniem symulacji komputerowych i tworzeniem oprogramowania do symulacji numerycznych. Od początku istnienia firma silnie związana ze środowiskiem MATLAB. Od 2019 roku QuickerSim skupia się na rozwoju w MATLABie modeli do obliczeń termicznych w elektromobilności. Partner produktowy MathWorks’a.
Michał Kurzynka – CTO QuickerSim, główny architekt i developer oprogramowania Q-Bat przeznaczonego do modelowania termicznego baterii pojazdów elektrycznych. Absolwent Politechniki Warszawskiej, gdzie studiował energetykę i informatykę.
Michał Sierszyński – Kierownik Zaawansownych Technologii w Solaris Bus & Coach. absolwent Politechniki Poznańskiej na Wydziale Elektrotechniki, Automatyki i Robotyki oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku Zarządzanie Projektami. W trakcie studiów doktoranckich na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
Dariusz Adamczyk – absolwent Politechniki Poznańskiej na Wydziale Inżynierii Mechanicznej i Zarządzania oraz Wydziale Informatyki. Konstruktor w Dziale Zaawansowanych Technologii Solaris Bus & Coach. Związany z rozwojem systemów magazynowania energii oraz symulacji inżynierskich.
Warsztaty (MasterClass) – Wykorzystanie pakietu oprogramowania MATLAB/Simulink z przybornikami Simscape oraz Simscape Multibody do modelowania i symulacji ruchu wieloczłonowych układów mechanicznych w przestrzeni trójwymiarowej
W ramach warsztatów przedstawiony zostanie przykład modelowania prostego mechanizmu przestrzennego z wykorzystaniem przybornika Simscape Multibody. Wyjaśnione będzie, jak definiować człony i przeguby łańcucha kinematycznego oraz pozostałe więzy, którym podlega mechanizm. Model pozwoli na przeprowadzenie symulacji ruchu układu brył sztywnych pod wpływem sił i momentów zewnętrznych i wewnętrznych, a jej wyniki zostaną przedstawione w formie animacji komputerowej. Ponadto uczestnicy dowiedzą się, jak łączyć model Simscape Multibody z klasycznymi blokami Simulinka – tą metodą dodany będzie model prostego regulatora sterującego pracą mechanizmu.
Warsztaty będą prowadzone w formie pokazu zaawansowanych technik programistycznych. Nie jest wymagane korzystanie z oprogramowania w trakcie warsztatów, ale zachęcamy do aktywnego udziału.
Jeżeli będą potrzebne dodatkowe informacje lub wersja czasowa oprogramowania na czas konferencji, prosimy o wiadomość przesłaną na adres: mktg@ont.com.pl
Andrzej Tutaj jest konsultantem w firmie Oprogramowanie Naukowo-Techniczne sp. z o.o. Obecnie pracuje w Katedrze Automatyki i Robotyki Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie. Oprócz zajęć dydaktycznych ze studentami prowadzi również badania naukowe z zakresu układów niecałkowitego rzędu, sterowania silników BLDC, estymacji orientacji sztucznych satelitów Ziemi oraz poprawy jakości regulacji sieciowych układów sterowania.